Gedved Kultur -& Medborgerhus slår dørene op for ny café

Med ansættelsen af kokken Jimmy Jensen som bestyrer er Gedved Kultur- & Medborgerhus nu klar til at invitere indenfor i caféen, som skal være krumtappen i Kultur- og Medborgerhuset i det der førhen husede Gedved Seminarium. Siden overtagelsen af de historiske bygninger i august 2013 har bestyrelsen for Gedved Kultur- & Medborgerhus arbejdet ihærdigt med at indrette den tidligere kantine til en hyggelig café. Sideløbende har man været på jagt efter den helt rigtige person til at stå for den daglige drift. “Det mener vi nu, at vi har fundet i Jimmy Jensen, som har en solid baggrund indenfor restaurationsbranchen og som vi glæder os meget til at samarbejde med” udtaler formanden Birgitte Feldborg.

Jimmy Jensen, der er 37 år og bosat i Brædstrup med sin familie, er uddannet kok fra Flinchs hotel på Samsø. Siden har han arbejdet på forskellige restauranter i København, på Bornholm og i Østjylland og har bl.a. lavet mad til folkemødet på Bornholm.

Jimmys motto er “lækker ærlig mad med kærlighed og fantasi”, og det er han nu klar til at tilbyde såvel caféens daglige gæster som selskaber og dem, der ønsker mad ud af huset. Derudover har han planer om at lave forskellige temaarrangementer med lækker mad, musik og underholdning.

Åbningen af caféen markeres med en festlig reception lørdag, den 1. marts 2014 kl. 15.00 – 17.00 i Kultur- og Medborgerhuset, Egebjergvej 1, 8751 Gedved.

Her vil der udover smagsprøver på Jimmy Jensens kulinariske færdigheder også blive budt på musik og underholdning. Jazz duoen Sejthen/Danielsen Duo står for det musikalske indslag, mens magikeren Kim Andersen og den norske skuespiller og prisvindende tryllekunstner Hartvig Hansen tager sig af den tryllebindende underholdning.

“Alle er velkomne, og vi håber, at alle vil tage rigtig godt imod Jimmy Jensen og støtte op om den nye café, som gerne skulle blive det spise- og samlingssted, som Gedved og omegn længe har manglet”, siger Birgitte Feldborg.

Fra 1. marts vil caféen være åben:

Mandag, tirsdag og onsdag fra kl 10.30-15.00

Torsdag, fredag og  lørdag fra kl.10.30-20.30

Søndag lukket undtagen for fester.

Desuden vil der altid være åbent ved arrangementer i huset.

Efterlad en kommentar